Τζίρους που προκαλούν ίλιγγο και έκπληξη ακόμη και στις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών κάνουν τα μυκονιάτικα beach bars, που συναγωνίζονται το ένα το άλλο στην κατανάλωση αφρώδους οίνου και γκουρμέ γεύσεων.
Αν κάποιος αναζητούσε το απόλυτο success story στον τομέα της διασκέδασης και της εστίασης, η πιο λογική κίνηση θα ήταν να ξεκινούσε από τις παραλίες της Μυκόνου. Από την Ψαρού έως την Παράγκα και από τη Φτελιά έως τον Πάνορμο, σε αυτές τις μικρές ή μεγάλες αμμώδεις εκτάσεις κρύβεται μια καλοκουρδισμένη μηχανή παραγωγής χρήματος, το οποίο άλλοτε φτάνει και άλλοτε όχι στα δημόσια ταμεία.
Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια χάρη και στους εντατικούς ελέγχους, τουλάχιστον οι μεγάλες επιχειρήσεις δείχνουν σημάδια συμμόρφωσης ακολουθώντας το γράμμα του νόμου, κάτι που αποτυπώνεται στο τελικό «Ζ» των ταμειακών μηχανών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, ο τζίρος της περσινής συναυλίας του Αντώνη Ρέμου και του Ερος Ραματσότι στο «Nammos», ο οποίος άγγιξε το 1,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου από την είσπραξη του ΦΠΑ έφτασαν τις 385.000 ευρώ.
Αλλωστε σπάνια θα δεις στη Μύκονο τουρίστες να πληρώνουν με μετρητά, καθώς στην πλειονότητά τους πρόκειται για ξένους τουρίστες που χρησιμοποιούν για τις συναλλαγές τους αποκλειστικά και μόνο κάρτες. Ενδεικτικά, το περσινό καλοκαίρι, συγκεκριμένα την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου, το «Ζ» της κεντρικής ταμειακής μηχανής του «Scorpios»έγραψε 670.000 ευρώ και αν δεν έπεφτε το Wi-Fi προκαλώντας βραχυκύκλωμα στα POS, με τους μπάρμαν να φωνάζουν στους πελάτες ότι δέχονται «only cash», ο τζίρος της βραδιάς θα ξεπερνούσε το 1 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στα τέλη του 2017 έδωσε στις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου Μυκόνου σημαντικά οικονομικά στοιχεία σχετικά με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους τζίρους τους. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα στοιχεία, το «Nammos» στην Ψαρού μαζί με το εστιατόριο «Hakkasan» στη Χώρα εμφάνισαν πέρυσι τζίρο 24 εκατ. ευρώ.
O «Scorpios» στην παραλία της Παράγκας έκλεισε με τζίρο 13 εκατ. ευρώ και το διπλανό «SantAnna», που ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα Ιουλίου, κατάφερε έως το τέλος της σεζόν να κλείσει με τζίρο περίπου 3,5 εκατ. ευρώ. Στα 4 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ο τζίρος του μικρού μεν, καλαίσθητου δε beach bar-εστιατορίου «Alemagou» που βρίσκεται στη δεξιά άκρη της παραλίας της Φτελιάς, ενώ μεγάλους τζίρους χτύπησε και το «Principote» στον Πάνορμο.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, πέντε μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις παραλίες της Μυκόνου κατάφεραν όλες μαζί να ξεπεράσουν σε τζίρο τα 50 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζουμε τους τζίρους των υπόλοιπων μαγαζιών που είναι εγκατεστημένα σε άλλες παραλίες του νησιού και συγκεντρώνουν πολύ κόσμο, όπως το «Super Paradise» ή το «Tropicana».
Και αν σας φαίνεται περίεργο πώς ο τζίρος ενός beach bar μπορεί να ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ σε διάστημα μόλις τριών-τεσσάρων μηνών, αρκεί να σας διηγηθούμε ένα περιστατικό το οποίο συνέβη πέρυσι στο «Scorpios» με πρωταγωνιστή έναν Σαουδάραβα πελάτη, ο οποίος, θέλοντας να ευχαριστήσει το προσωπικό του μαγαζιού για το σέρβις, δεν δίστασε να προσφέρει πουρμπουάρ που ξεφεύγει από κάθε λογική.
Ο εν λόγω πελάτης, που προφανώς δεν φειδόταν χρημάτων, είχε κάνει λογαριασμό 25.000 ευρώ. Οταν έφτασε η στιγμή να προσθέσει το φιλοδώρημα, με μια κίνηση των δακτύλων του συμπλήρωσε το εξωφρενικό χρηματικό ποσό των 40.000 ευρώ. Ο σερβιτόρος μόλις είδε ότι το σύνολο των χρημάτων που θα χρεώνονταν στην πιστωτική κάρτα του πελάτη έφτανε τις 65.000 ευρώ, ενημέρωσε αμέσως τους υπεύθυνους της επιχείρησης. Τότε ένας εκ των ιδιοκτητών του «Scorpios» πλησίασε τον πελάτη και ευγενικά τον ρώτησε μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος ώστε να διορθωθεί άμεσα. Ωστόσο, ο Σαουδάραβας επέμεινε, εξηγώντας ότι είχε μείνει πλήρως ικανοποιημένος από το σέρβις και την ατμόσφαιρα του μαγαζιού και γι” αυτό ήθελε να αφήσει μεγάλο φιλοδώρημα. Και δεν είναι ο μοναδικός γαλαντόμος πελάτης που εμφανίστηκε στο συγκεκριμένο μαγαζί.
Scorpios Airlines
Οι μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο νησί, στην προσπάθειά τους να προσφέρουν υψηλές υπηρεσίες στους πελάτες τους με απώτερο σκοπό να αυξήσουν τη φήμη και τους τζίρους τους, «συλλαμβάνουν» και υλοποιούν απίθανα projects.
Από τη μία το εμπορικό κέντρο της Ψαρούς, «Nammos Village» που προετοιμάζεται για τα μεγάλα εγκαίνια τα οποία αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις 30 Ιουνίου με καλεσμένη την τρόικα της μόδας, Τζίτζι Χαντίντ, Εμιλι Ρατακόφσκι και Κέιτ Μος σε ρόλο-έκπληξη και απο την άλλη ο «Scorpios» που ετοιμάζει τη δική του αεροπορική εταιρεία για την εξυπηρέτηση των Vip πελατών.
Οι ιδιοκτήτες του «Scorpios» έχουν έρθει σε συμφωνία με τη Fraport προκειμένου να ναυλώσουν ένα λιαρ τζετ, το οποίο θα κάνει ανά δυο μέρες το δρομολόγιο Μύκονος-Ιμπιζα και αντίστροφα. Πρόκειται για αεροσκάφος βαμμένο στα χρώματα της επιχείρησης, με τις αεροσυνοδούς ντυμένες σε στυλ Boho, το χρωματιστό και χαλαρό σικ που απελευθερώνει τις γυναίκες απο τη συμβατικότητα, ενώ και οι μουσικές που θα ακούγονται από τα ηχεία του Scorpios jet θα είναι ανάλογες των ακουσμάτων που παίζουν στην παραλία της Παράγκας.
Και ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα …
thepaper.gr